Neden GÜNEŞ KOLEJİ hep başarılı?
Özel okul sayısı ülkemizde her geçen gün artıyor. Son yıllarda marka temelli bir artış söz konusu. Okul sayısı artarken bir taraftan da rekabet ortamı oluşuyor. Bu rekabet ortamı genellikle fiziki mekanların donanımlı olması ile yarışır durumda. Hangi okul fiziki olarak görsel ve donanımlı ise veliyi daha kolay ikna edebileceğini düşünüyor. Süslenmiş cümlelerle eğitim modelleri anlatılı-yor. Bunun geçici bir kelebek etkisi oluşturacağını söyleyebilirim.
Fiziki imkanlar ne kadar iyi olursa olsun bu mekanlara hayat veren seçilen yönetici ve öğretmenlerdir. Yönetici ve öğretmenlerin nitelikli olması, ahenk içerisinde çalışması ve olumlu bir okul iklimi oluşturması fiziki mekanların donanımından daha üstündür. Bu nedenle sadece okul mekanlarının, kullanım alanlarının iyileştirilmesi okulu kaliteli okul yapmaz
AMA GÜNEŞ KOLEJİ FARKLI NEDEN Mİ?
1. ÇÜNKÜ BİZ PERSONELİMİZE YATIRIM YAPARIZ.
İyi okullar çalışanlarının sürekli kendilerini geliştirmesi için çok çaba harcarlar. Bu okullar, en büyük yatırımı kendi çalışanlarına yaparlar. Bunun için eğitimlere ve okul dışı deneyimlere çok önem verirler. Böylece, hem çalışanlarını güncel tutarlar hem de çalışanların kendileri için önemli olduğu mesajını iletirler.
2. ÇÜNKÜ, PERFORMANSI BAZ ALIRIZ.
İyi okullar, performans bazlı çalışmayı benimserler. Yani, hak edilen ücret ve terfiler, gerçekten de iyi performans gösteren, çalışkan, yetenekli çalışanlara verilir. Her okulda olduğu gibi, iyi okullara girebilmek için de tanıdıklar veya bitirilen üniversite etkili olabilir. Ancak, iyi okullarda kapıdan içeri girdikten sonra artık önemli olan yöneticilerle olan iyi ilişkiler değil çalışanların perfor-mansıdır.
3. ÇÜNKÜ, YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENİN ARKASINDA DURURUZ.
Bazı okullar, bazı durumlarda çalışanlarının velilerle olan ilişkilerde yaşanan sorunlarda kim haklı kim haksız tam olarak anlamadan veliyi haklı görebilirler. Bu durumda öğretmeni ve yöneticiyi risk almamaya, inisiyatif kullanmamaya itebilir. İyi okullar risk almalarına izin verir ve risk almaya cesaret edebilenlere saygı duyar. Ayrıca, risk alıp başarısız olanları bu sebeple harcamaz. Çünkü, risk alabilmek zordur
4. ÇÜNKÜ, EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNİ YAKINDAN TAKİP EDERİZ.
Günümüzde eğitim okulda defter ve kitaba bağlı olarak sürdürülen eğitim yaklaşımından uzaklaşmaktadır. Bu değişim için İyi okullar, eğitim teknolojilerini bilen, araştıran eğitimcileri bünyelerine alırlar. Eğitim teknolojileri ile defter, kitap , dijital içerikten oluşan hibrit bir öğrenme ortamı oluştururlar.
5. çünkü, sistemimize uygun eğitimciyi ararız.
İyi okullar işe alım sürecinde standartlarını yüksekte tutarlar. Adayların kriterle-re uygun olması, deneyimlerinin istenilen seviyede olması önemlidir. Ücret politikası ve özlük haklarına önem verir. Kurumsal bir ücret skalası vardır. Bunun için adayları çetin bir mülakat süreci bekler. Çünkü bilirler ki, yetenek yeteneği çeker.
6. ÇÜNKÜ PERSONELİMİZE GÜVEN VERİRİZ.
İyi okullar kârdadır ve sürekli büyürler. Bunun yanında, sadece büyüyen okullar çalışanlarına yükselebilecekleri bir kariyer ve maddi anlamda mutlu olabilecek-leri bir gelecek sunabilir.
7. ÇÜNKÜ, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEYE ÖNEM VERİRİZ.
İyi okullar, eğitim süreçlerini mutlaka ölçer. Öğrenciler arasında mutlaka bireysel farklılıklar olacaktır. Bu farklılıkları önemser ve farklılaştırılmış eğitim yöntem ve uygulamaları ile her öğrencinin ilgi alanına uygun eğitim ortamı sunar. Geliştirilmesi gereken yönleri bulup çıkarır ve eğitimcilerle tartışarak daha iyiyi bulmaya çalışır.
İşte bundan dolayı güneş koleji hep büyüyor ve hep başarılı oluyor. Çünkü merdiveni doğru duvara dayamış. Bundan dolayı tercihte hep birinci sırada.